Algemene Voorwaarden Parq Point

 

Artikel 1. Definities

a.     Parq Point: De dienstuitvoerende partij en gebruiker van deze algemene voorwaarden.

b.     De Klant: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Parq Point onderhandelt over de totstandkoming van een overeenkomst en/of met Parq Point een overeenkomst sluit inzake het afnemen van een parkeerdienst door de Klant van de Parq Point.

c.     Platform: een website van derden waarop de dienst(en) van Parq Point worden aangeboden.

d.     De Parkeerovereenkomst: de overeenkomst tussen Partijen waarbij Parq Point in opdracht van de Klant tegen betaling van de kosten het Voertuig van de Klant in ontvangst neemt, parkeert en aflevert.

e.     De Parkeerperiode: de periode waarin het Voertuig van de Klant wordt geparkeerd. Dit is de periode gelegen tussen de ingangsdatum en tijdstip (deze datum meegerekend) en de einddatum en tijdstip (deze datum meegerekend) van het parkeren.

f.      Parkeeraccommodatie: Parkeerterrein of garage met bijbehorende ruimten en terreinen welke zijn bedoeld voor het parkeren van Voertuigen.

g.     Parkeervorm: De vorm van de parkeerservice, bestaande uit; Shuttle parkeren, Valet parkeren en Parkeren op loopafstand. U kunt de Parkeervorm en toelichting altijd terugvinden op uw Parkeerbewijs.

h.     Opties: Af te nemen bijkomstige diensten zoals overdekt parkeren, elektrisch laden of auto wassen die tegen meerprijs worden aangeboden.

i.       Faciliteiten: Kenmerken van de Parkeerdienst betreft de service en veiligheid zoals o.a. camerabewaking, hekwerk, toiletvoorziening, 24-uurs beschikbaarheid of sleutelbehoud.

j.       Parkeerbewijs: voucher of reserveringsbevestiging dat gebruikt kan worden als bewijs voor de Reservering en tevens toegang tot de Parkeeraccommodatie te verkrijgen.

k.     Parkeergeld: het bedrag dat de Klant verschuldigd is voor het afnemen van de Parkeerdienst.

l.       Partijen: Parq Point en Klant tezamen.

m.    De Reservering: de reservering die de Klant online maakt via de website van Parq Point of een Platform waar Parq Point bij is aangesloten.

n.     Het Voertuig: het (motor)voertuig dat de Klant afgeeft aan Parq Point in verband met de gemaakte Reservering en/of de tussen Partijen gesloten Parkeerovereenkomst.

o.     Elektrisch laden: De mogelijkheid om middels een van de beschikbare laadpunten op de Parkeeraccommodatie(s) het (elektrische) Voertuig op te laden.

 

Artikel 2. Identiteit

Naam               Parq Point

Adres               Kiotoweg 147

                        3047BG Rotterdam

Telefoon           06-41939265

Email               info@parqpoint.nl

 

KvK                  93564783

BTW                NL866451389B01

 


 

Artikel 3. Toepasselijkheid en voorwaarden

a.     Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle Reserveringen die de Klant doet en op alle (Parkeer)overeenkomsten tussen Parq Point en de Klant.

b.     Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Klant beschikbaar gesteld op de website waar u de reservering maakt. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Parq Point, voordat de overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden zijn in te zien.

c.     Indien een bepaling van deze Algemene voorwaarden wordt vernietigd of nietig is, blijven de overige bepalingen van deze Algemene voorwaarden van kracht. In een dergelijk geval zullen Partijen in onderhandeling treden om overeenstemming te bereiken inzake een alternatieve bepaling die de strekking van de oorspronkelijke bepaling zo veel als mogelijk zal benaderen.

d.     Toepasselijkheid van eventueel door de Klant gehanteerde Algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. Deze maken uitdrukkelijk geen deel uit van de Parkeerovereenkomst.

e.     Eventuele afwijkingen van deze Algemene voorwaarden dienen schriftelijk overeengekomen te worden.

 

Artikel 4. De overeenkomst

a.     De Parkeerovereenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant het Voertuig bij Parq Point inlevert, het Voertuig door Parq Point in ontvangst wordt genomen.

b.     De Reservering is gebaseerd op de door de Klant aan Parq Point verstrekte informatie. Op basis van deze informatie wordt de Parkeerovereenkomst uitgevoerd. Het gaat dan onder meer om de vertrek- en aankomsttijd, de gegevens van het Voertuig van de Klant en dergelijke. De Reservering wordt geacht de inhoud van de Parkeerovereenkomst juist en volledig weer te geven. Het doorgeven van onjuiste en/of onvolledige informatie komt volledig voor rekening en risico van de Klant.

c.     De Parkeerovereenkomst wordt aangegaan voor de overeengekomen Parkeerperiode zoals in de Reservering en de Parkeerovereenkomst vermeld staat. Bij het later ophalen van het Voertuig blijven de bepalingen uit de Reservering, de Parkeerovereenkomst en de Algemene voorwaarden van kracht. De kosten voor de langere periode alsmede eventuele extra kosten die hiermee gemoeid zijn komen voor rekening van de Klant en moeten betaald worden voordat het Voertuig wordt meegegeven aan het einde van de Parkeerperiode.

d.     Aan de Klant wordt een willekeurige plaats in de Parkeeraccommodatie ter beschikking gesteld, tenzij een specifieke optie zoals Overdekt parkeren wordt gereserveerd.

 

Artikel 5. Reserveren, betalen en annuleren

a.     Betalen: betaling vindt online plaats bij het maken van de reservering, rechtstreeks op de website van Parq Point of op de website van een geallieerd Platform.

b.     Prijs: het Parkeergeld zal worden berekend aan de hand van de door Parq Point vastgestelde tarieven op basis van de periode dat het voertuig van de Klant in de parkeerfaciliteit aanwezig is. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

c.     Annuleren buiten 24 uur van tevoren: een Reservering kan uiterlijk 24 uur voor de start van de Parkeerperiode kosteloos geannuleerd worden. Annulering dient schriftelijk plaats te vinden bij de partij waar de reservering heeft plaatsgevonden.

d.     Annuleren binnen 24 uur: indien de annulering van een Reservering plaatsvindt binnen 24 uur voor de start van de Parkeerperiode, zal het volledige bedrag van de Reservering in rekening gebracht worden. De Klant heeft geen recht op restitutie.

e.     No show: indien de Klant de Reservering niet heeft geannuleerd, maar desalniettemin niet verschijnt (no show), is Parq Point gerechtigd om het volledige bedrag van de Reservering in te houden. De Klant heeft geen recht op restitutie.

f.      Eerder ophalen: indien de Klant het Voertuig eerder wil komen ophalen dan als Parkeerperiode is overeengekomen, is er geen recht op (gedeeltelijke) restitutie van het overeengekomen bedrag van de Reservering. De overeengekomen Parkeerperiode kan tot 24 uur voor de inlevertijd gewijzigd worden bij de partij waar de reservering heeft plaatsgevonden.

g.     Voor wijzigingen binnen 24 uur voor vertrek of wijzigingen tijdens de parkeerperiode behoudt Parq Pint zich het recht voor om €10,00 wijzigingskosten in rekening te brengen.

h.     Later ophalen: indien de Klant het Voertuig latere tijd/datum wil ophalen als de overeengekomen Parkeerperiode, wordt voor de tijd dat de Parkeerperiode overschreden wordt het bedrag afzonderlijk in rekening gebracht en direct te betalen bij Parq Point. De overeengekomen Parkeerperiode kan tot 24 uur voor de inlevertijd gewijzigd worden bij de partij waar de reservering heeft plaatsgevonden. In dit geval, dient het extra te betalen bedrag direct tijdens de wijziging online betaald te worden.

 

Artikel 6. Parkeren, retouneren en klachten

a.     Parkeren: bij aankomst dient de Klant de instructies te volgen van Parq Point. Op de reserveringsbevestiging staat vermeld of de sleutels afgegeven moeten worden aan Parq Point.

b.     Retourneren: de Klant dient Parq Point op het daarvoor bestemde telefoonnummer te bellen als hij/zij geland is. Het Voertuig wordt aan de Klant geretourneerd na het tonen van een geldig legitimatiebewijs dat aantoont dat de Parkeerovereenkomst door de Klant is aangegaan. Parq Point behoudt zich het recht voor afgifte van het Voertuig op te schorten indien bovenstaande documenten niet kunnen worden getoond of als er gerede twijfel bestaat omtrent de identiteit van de persoon die het Voertuig in ontvangst wil nemen. Bij het retourneren van het Voertuig dient de Klant (digitaal) voor ontvangst te tekenen.

Indien er een afwijkend proces voor inleveren en ontvangen van het Voertuig beschreven staat in het Parkeerbewijs, zal deze prevaleren.

c.     Vertraging: de in de Reservering vermelde terugvlucht, tenzij niet vooraf bekend, is bepalend voor het gereed zetten van het Voertuig van de Klant bij terugkomst. Parq Point heeft een inspanningsverplichting om het Voertuig van de Klant zo veel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten, echter het kan voorkomen dat de Klant bij terugkomst op het Voertuig dient te wachten. Parq Point kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De Klant is verplicht te melden wanneer de aankomsttijd van de retourvlucht wijzigt. Het niet (tijdig) melden van gewijzigde tijden komt volledig voor rekening en risico van de Klant. Eventuele extra kosten komen voor rekening van de Klant.

d.     Wachten: er is een standaard wachttijd opgenomen in de tarieven. Bij vertraging van de vlucht van minder dan 4 uur wordt door Parq Point geen additioneel wachtgeld in rekening gebracht. Bij vertraging van de vlucht van meer dan 4 uur is Parq Point gerechtigd eventuele extra kosten aan de Klant in rekening te brengen.

e.     De Klant verklaart door middel van (digitale) ondertekening dat het Voertuig zich bij retourname in overeenkomstige staat bevindt als waarin het zich bevond bij inname van het Voertuig.

f.      Klachten over de dienstverlening van Parq Point, daaronder begrepen vermeende schades, dienen door de Klant direct bij het retourneren van het Voertuig aan de Klant aan Parq Point te worden vermeld. Na het schriftelijk indienen van de schademelding zal de betreffende afdeling van Parq Point de melding in behandeling nemen en hierover met de Klant in contact treden. Bij gebreke van een schriftelijke schademelding kan Parq Point de klacht niet in behandeling nemen en vervalt elke aanspraak van de Klant.

g.     Bij Parq Point ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Parq Point binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten

h.     Het indienen van een klacht ontslaat de Klant niet van zijn/haar betalingsverplichting.

i.       Wanneer blijkt dat de door de klant geclaimde schade reeds op het voertuig aanwezig was op het moment dat deze bij Parq Point werd ingeleverd, worden er handelingskosten ter grootte van € 85,00 (excl. Btw) in rekening gebracht voor de tijd die onze medewerkers aan het onderzoek van de kwestie moeten spenderen.

 


 

Artikel 7. Verplichtingen Klant

a.     De Klant is gehouden er voor te zorgen dat er geen waardevolle spullen in het Voertuig worden achtergelaten.

b.     De Klant is gehouden er voor te zorgen dat het Voertuig tijdens de Parkeerperiode voldoende verzekerd is, waarbij er tenminste WA-dekking dient te zijn. De Klant dient dit zo nodig op eerste verzoek van Parq Point aan te tonen.

c.     De Klant is gehouden eventuele aanwezige schade en/of andere (technische) gebreken aan of van het Voertuig aan (de chauffeur van) Parq Point (die het Voertuig inneemt) kenbaar te maken, bij gebreke waarvan het klachtrecht op hiermee verband houdende schades vervalt.

 

Artikel 8. Verplichtingen en bevoegdheden Parq Point

a.     Parq Point is bevoegd het Voertuig van de Klant te parkeren en te verplaatsen bij parkeervormen met sleutelafdracht.

b.     Parq Point heeft de verplichting om zich als een goed bewaarnemer te gedragen. Parq Point werkt met één van de volgende maatregelen: camerabewaking, omheining of slagboom of 24 uurs bewaking op haar parkeerterreinen. Op deze manier geeft Parq Point uitvoerig invulling aan haar zorgplicht als bewaarnemer.

c.     De chauffeur van Parq Point is verplicht aan de Klant op diens verzoek zijn/haar rijbewijs en legitimatie te tonen.

d.     Parq Point is bevoegd wijzigingen aan te brengen in onder andere de stand van de stoel en spiegel van het Voertuig, die noodzakelijk zijn voor een veilig gebruik van het Voertuig.

e.     Parq Point is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke gegevens verkregen in verband met de Reservering en te handelen conform de geldende privacywetgeving.

f.      Parq Point verplicht zich met gekwalificeerd en vakbekwaam personeel het Voertuig van de Klant te parkeren. Dit betekent dat medewerkers van Parq Point minimaal twee jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen, voldoende pauzeren tijdens de werkzaamheden en twaalf uur voor aanvang en tijdens de werkzaamheden geen stimulerende middelen (inclusief) alcoholhoudende dranken) tot zich nemen.

g.     Aan de zijde van Parq Point is er sprake van een inspanningsverbintenis, niet van een resultaatsverbintenis.

 

 

Artikel 9. Schade en aansprakelijkheid

a.     Parq Point is nimmer aansprakelijk voor enige schade die de Klant lijdt, indien de Klant deze schade niet tijdig en/of correct conform deze Algemene voorwaarden heeft gemeld.

b.     Schades aan het Voertuig kunnen enkel in behandeling worden genomen indien de Klant kan aantonen dat de schade nog niet aanwezig was bij inname van het Voertuig en wel bij het retourneren van het Voertuig. De foto’s en/of administratie van Parq Point is leidend, behoudens tegenbewijs van de Klant.

c.     Parq Point is nimmer aansprakelijk voor enige schade die de Klant lijdt, indien deze schade wordt vergoed door de verzekeraar van de Klant, waarbij de Klant de verplichting heeft om schade aan te melden, bij gebreke van verval van zijn/haar rechten.

d.     Onverminderd het bepaalde in lid d van dit artikel is Parq Point niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan het Voertuig van de Klant tijdens de dienstverlening, voor verlies of vermindering van no-claim korting en/of voor vermindering van bonus-malus korting op de autoverzekering van de Klant.

e.     De Klant vrijwaart Parq Point tegen alle aanspraken van derden voortvloeiende uit en/of verband houdende met de door Parq Point te verrichten werkzaamheden.

f.      Aan het indienen van schades bij het retourneren van het Voertuig kunnen geen rechten worden ontleend, in die zin dat daarmee uitsluitend tijdig geklaagd is. Dit leidt echter niet tot erkenning van aansprakelijkheid. Een medewerker van Parq Point zal nimmer enige toezegging doen over het erkennen van aansprakelijkheid. De betreffende afdeling van Parq Point die schademeldingen beoordeeld is slechts gerechtigd om eventuele erkenning van schade te bevestigen.

g.     Parq Point is nimmer aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onvolledigheid van of gebrekkigheid in de door of namens de Klant verstrekte informatie.

 

Artikel 10. Overmacht

a.     Een tekortkoming van Parq Point zal niet aan haar worden toegerekend indien Parq Point in een toestand van overmacht verkeert. Parq Point is derhalve niet aansprakelijk voor schade als genoemd in artikel 9 die is veroorzaakt door of op enigerlei wijze verband houdt met een overmachtstoestand aan de zijde van Parq Point.

b.     Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Parq Point onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de Parkeerovereenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, die niet krachtens de wet noch naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor risico van Parq Point behoort te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan: staking, vandalisme, stroomstoring, brand, ontploffing, waterschade, blikseminslag, anderszins schadeveroorzakende natuurverschijnselen waarop Parq Point geen invloed heeft dan wel een tekortkoming van hulppersonen.

 

Artikel 11. Privacy

a.     Parq Point verwerkt persoonsgegevens van de Klant op grond van de uitvoeringsovereenkomst.

b.     Wanneer Parq Point persoonsgegevens verwerkt van de Klant geschiedt dit met de uiterste behoorlijkheid en zorgvuldigheid en overeenkomstig de AVG.

c.     Parq Point gebruikt de persoonsgegevens slechts voor zover dit nodig is om de klant van dienst te kunnen zijn. De persoonsgegevens zullen niet langer bewaard worden dan wettelijk is toegestaan of noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst.

d.     Parq Point treft technische en organisatorische maatregelen om een passend beveiligingsniveau met betrekking tot persoonsgegevens te waarborgen, rekening houdend met de stand van de techniek en de aard van de verwerking.

 

Artikel 12. Overige bepalingen

a.     Op alle rechtsverhoudingen tussen Partijen is uitsluitend het landelijke recht van toepassing waar het bedrijf gevestigd is.

b.     Alle geschillen die voortvloeien uit dan wel verband houden met de rechtsverhouding tussen Partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter uit de directe omgeving waar Parq Point gevestigd is, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.

Parq Point is te allen tijde gerechtigd de Algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen

Exclusieve Aanbieding! 🎉

 

 

 

 

 

 

 

Boek nu je Valet of Shuttle Service bij

ParqPoint voor Rotterdam Airport en

ontvang 10% korting op je reservering!

 

 

Gebruik de kortingscode DISCOUNT10

tijdens het boeken en bespaar direct.

Wees er snel bij, deze actie is tijdelijk geldig! 🚗✈️

Boek nu je Valet of Shuttle Service bij ParqPoint voor Rotterdam Airport en ontvang 10% korting op je reservering!

Gebruik de kortingscode DISCOUNT10 tijdens het boeken en bespaar direct.

Wees er snel bij, deze actie is tijdelijk geldig! 🚗✈️

Dit zal sluiten in 20 seconden